WAT HOUDT DIT IN?

Voor muziekevenementen in de VanzantenHal worden €2,00 servicekosten gehanteerd. Dit geldt voor tickets die online of via de dag- of avondkassa worden gekocht bij onze losse verkooppunten. Via de Primera worden er eventueel andere servicekosten berekend, omdat zij een apart tarieftabel hanteren.

De servicekosten dekken o.a. de systeemkosten, datacommunicatiekosten, kosten van het beveiligd halffabrikaat (indien van toepassing), matriaal- en printkosten, verkoopkosten, winkelpersoneel (indien van toepassing), administratiekosten, kosten voor de klantenservice en toegangscontrolekosten.

Transactiekosten (betalingskosten) voor iDEAL en creditcard betalingen worden niet direct door de bank in rekening gebracht bij de consument, maar bij de ondernemer (in dit geval Paylogic). Ook de bezorgkosten kunnen apart worden getoond of opgenomen zijn in de servicekosten.

Het totaalbedrag van uw reservering is derhalve opgebouwd uit vier componenten:

• Kaartprijs (per ticket)
• Servicekosten (per ticket)
• Transactiekosten (per transactie, uitsluitend indien deze kosten niet zijn opgenomen in de servicekosten)
• Bezorgkosten (per transactie, uitsluitend indien deze kosten niet zijn opgenomen in de servicekosten)

De servicekosten, transactiekosten en bezorgkosten maken deel uit van de totale order en bepalen mede het totaalbedrag.

WAAROM WORDEN DIE SERVICE- EN BETALTINGSKOSTEN APART GENOEMD EN NIET GEWOON BIJ DE TICKETPRIJS OPGETELD?

Dat zou inderdaad duidelijker zijn. Echter, om boekhoudkundige redenen zijn wij verplicht de servicekosten apart te noemen.